Vilkår og betingelser

Betalings- og leveringsbetingelser KostMask.no

Frilynt Norge er ansvarlig for driften av Kostmask.no teatersminke. Mer informasjon om Frilynt Norge finner du på frilynt.no.

Nedenstående kommer til anvendelse for betingelser der det ikke er etablert egne avtaler.

Priser og levering

Prisene er inkludert 25% merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer ved devalueringer, store valutasvingninger eller merverdiavgiftsendringer. I tillegg til prisene kommer frakt. Ved utenlandsforsendelser og forsendelser til Svalbard avtales frakt spesielt.

Medlemslag av Frilynt Norge får minimum 10% rabatt som trekkes fra varekjøp på faktura. Teatergrupper, ungdomslag, ungdomsklubber og andre frivillige foreninger som ønsker å bli medlem tar kontakt med sekretariatet på 33 48 80 90 eller til [email protected] Les mer om medlemskap.

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt selv om det ikke står utsolgt på varen. Leveringstid på ca. 1 – 3 uker må påberegnes. Minstebeløp pr. ordre er kr 300,-. Man må være 18 år for å bestille varer i nettbutikken.

Kjøpsvilkår

Frilynt Norge gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Frilynt Norge tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som fremkommer på denne internettsiden. Alle tilbudene gjelder såfremt varesortimentet er tilgjengelig for Frilynt Norge. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og pris dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre leverandører.

Frilynt Norge er ansvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir, eller som vi får del i når du legger inn kjøpsordre eller besøker våre hjemmesider. Vi vil ikke under noen omstendigheter utlevere dine personlige opplysninger til noen.

Når du har godkjent og sendt bestillingen din (siste side i handlevognen), vil du motta en ordrebekreftelse på e-post fra Frilynt Norge. I denne ordrebekreftelsen finner du alle opplysninger vi har mottatt fra deg.

Frilynt Norge tar forbehold om driftsstans forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelasting og sabotasje.

Betaling med kredittkort

Får du feilmelding ved nettbetalingen, eller at feil oppstår når du forsøker å betale med kredittkort, skal du vite følgende:
Ordren din blir registrert hos oss, men med en feilkode på betalingen. Vi vil alltid sjekke om betalingen har gått igjennom hos NetAxept. Hvis den ikke har gjort det, vil vi sende pakken din i postoppkrav.

Hva er 3-D Secure?

Dette er en sikkerhet for de som ønsker å betale med kredittkort på nett (Visa kaller dette Verified by Visa og MasterCard kaller det MasterCard SecureCode). 3-D Secure løsningen innebærer at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode utstedt av kortutstederen. Denne koden kan for eksempel være et passord, eller sikkerhetsløsningen kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin.

Uavhentet pakker

Alle uavhentede pakker vil belastes med et gebyr på kr. 250,-

Reklamasjon

Hvis du får tilsendt en vare som inneholder feil og du ønsker å reklamere på varer kjøpt hos Frilynt Norge på kostmask.no, må dette meldes til Frilynt Norge snarest slik at vi kan iverksette tiltak for avhjelp.

Retur og bytterett

Du har retur og bytterett i henhold til angrefristloven hos Frilynt Norge. Du har 14 dagers full returrett av ubrukte varer i originalemballasjen. Returporto betales av kjøper. Varen må ikke sendes i postoppkrav tilbake til Frilynt Norge. Legg ved kontonummer, og oppgjør for returnerte varer sendes over giro.

Melding om bruk av angreretten må gis til selger innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf: 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerradet.no